Pages: 12345...LastNext
Current Page: 1 of 9
Results 1 - 30 of 264
8 days ago
Silent Laughter
Not familiar with Blackboard Jungle, but I LOVE Electric Angels. Truly one of the most underrated bands from the "hair metal" (or whatever you want to call it) era. I guess they were a bit late to the party, but some of the members were involved with the power pop band Candy (great stuff, too) before EA formed. Jonathan Daniels (songwriter, bass)...truly one of the most gifted songwr
Forum: Noticeboard
28 days ago
Silent Laughter
Yup...I had a couple awesome people send me the Attraction 65 song. Thanks! Apologies - should have replied here before to let you all know. Plus they sent some Blue Tears stuff. And I agree - total Def Lep/Bon Jovi. Definitely like what I hear so far :-) Makes sense, since the Michael Sweet CD Gregg produced had that sound as well. Probably why Mikey wanted him as producer and songwri
Forum: Noticeboard
30 days ago
Silent Laughter
Anyone checked out director/writer Cameron Crowe's new Showtime series Roadies? JJ Abrams is also a producer. The first episode has already aired and the second episode hit the net a couple days ago (and is also available for Showtime subscribers On Demand). First episode should be free On Demand for ANYONE with cable. Its about the road crew of a fictional American rock band. Doesn't so
Forum: Noticeboard
30 days ago
Silent Laughter
Hey all - Lately I've really been getting into Gregg Fulkerson's (RIP) band Attraction 65. I found all the songs on Youtube and been listening to them. Great stuff, especially "In Another Life" (so damn powerful - really relate and that chorus - just wow). However, I can't seem to find "Eden" from the album anywhere. Looked everywhere on the net - yes, tried YOutube as
Forum: Noticeboard
5 weeks ago
Silent Laughter
A little late, but just had to comment, since this whole topic discussion made me laugh and nod my head :-) Was wondering if anyone else felt the same. So yeah, I agree with most of you guys. Scary looking dude. I see his image on the links for his videos, crap my pants, and then I'm too busy changing me undies to ever have the time to check out his stuff lol Seriously though, yeah, he s
Forum: Noticeboard
5 weeks ago
Silent Laughter
Fuck Hate (and yes, I know I'm late, so I thought I'd bust some sweet rhymes if you've got the time). 'Nuff said. Should be way more positivity, tolerance, empathy, kindness, love, and human compassion in the world than there currently is today. Love is the answer. If that makes me sound "simple", I don't care. Maybe I'm too "sensitive" for this world. So be it. At le
Forum: Noticeboard
5 weeks ago
Silent Laughter
Thanks for posting (sorry I'm late)! Love that album. Hoping for more. Only song I could never really get into was the title track, so it figures others would dig that one most - just my luck on here :-/ lol Just a little too pandering "yee-haw country" for me. Sorry Terry (and Paul) ;-) Its all good, though - different strokes, as I always say. I guess it does "rock" t
Forum: Noticeboard
5 weeks ago
Silent Laughter
I like the series so far. Though it will be hard to top TWD as that's arguably my all time fave show (though Game of Thrones has moved right up there, too) and my #1 all time fave zombie thing ever (was never a HUGE fan until TWD). And, unlike TWD, I haven't checked out the comic yet. All caught up on TWD comic - I've basically become a huge Kirkman fan (at least for TWD) :-) But yeah, Outcas
Forum: Noticeboard
5 weeks ago
Silent Laughter
No one posted this yet? O_O Is Butch interest waning here? :-( For those who still care, check out his new single - "East Coast Girl". Butch Walker - East Coast Girl Sounds like a welcome return to the ROCK! Well, not as rocking as Marvelous 3 (and don't hold your breath on Southgang) per se, but infinitely more rocking than the last album (which I thought was cool for what i
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Been reading Joe Hill's latest novel The Fireman. Anyone else read or are currently reading it? Came out this past Tuesday. Opinions? Big fan of Mr. Hill's. For those who don't know, he's a horror novelist who's the son of the legendary Stephen King. I guess he altered his name so as to not be flagrant about it and succeed on his own terms - which I respect. He's a few years older than
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Thought Reb would be guesting on the next season of hit TV show The Walking Dead, slaying walkers with his "axe" lol How cool would that have been? "Today I only killed seventeeeeeeen" ;-) Oh well... Big fan of that show and comic. For any fans of Robert Kirkman (creator of The Walking Dead) who are interested, the first episode of his new show, Outcast, is currently on
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Anyone else check this out? I saw some topics here about PJ Farley's (Trixter) debut solo CD Boutique Sound Frames, but since it came out a couple days ago on Andrew's label, has anyone else listened to the whole thing yet? Pretty good stuff. Like Steve Brown/Stereo Fallout meets the mellower side of Foo Fighters, musically and vocally. I don't think I've ever checked out Ra (always got the i
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
I respect your opinion, though I think I feel exactly the opposite lol I can understand why you'd think it sounds like fluff (Beyond the Fade). I love it, though...I guess I just like fluff? ::shrugs:: :-) Hey, at least we're all man enough (or woman enough...do females even post here or are they not allowed in the treehouse? lol) to be ourselves and own our music tastes here, right? I fuckin
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Are you familiar with Noelle from the bands Damone and The Organ Beats? She's a straight up rocker. The next Joan Jett IMO. This is a great rock ballad by Damone, my personal fave by them, but I'm sure there's plenty of more upbeat rock stuff by them on Youtube as well. Saw them open for Butch Walker once and she absolutely killed it. Band was almost too heavy for my ears lol Damone - Whe
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
No hair suggestions yet, people? lol Wish I could post a pic of what it looks like, so you all would have a better idea, but I haven't uploaded any to the net in awhile. Wish you could post one here from your hard drive like some places let you do, but oh well. Maybe I'll upload some more recent ones soon - we'll see. Well...just picture a 39 year old male version of this, I guess :-) Go
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
OT: Just wish there was less of a stigma re: the depression thing regarding talking about that kind of stuff and other "problems" of that nature. Especially among guys. And adults. That whole stoicism "ideal" of seeming to "have it all together". I hate it (I have my reasons). Just my opinion, of course. But maybe part of my purpose in life can be helping t
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Yeah, took me awhile, but I like the vocals now. Nick's voice definitely reminds me of someone. Been trying to place it and I think I might finally have it. Steven Patrick of the Christian metal band Holy Soldier? Taking me back to my high school days, haha. Though I guess a lot of singers in the melodic rock genre have that type of voice. And if you haven't seen my other reply post her
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Hmmm...silence means consent (except in certain legal situations, so don't take my word as gospel, haha), so I guess that means you all agree with my assessment of the new Poley stuff? ;-) Sweet - off to listen to the whole album for the first time! Oh, and one thing I noticed re: Poley and the Defiants albums. The Defiants closer track is "Underneath the Stars". Poley's closer is
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
A little late with this, but just wanted to add my .02 without starting a new topic (almost did lol). "You'd Stick Out" - can you say hit single? Great song! I remember first hearing some of PJ's solo stuff (including that one) back in the Myspace days (remember that place? lol)...so cool the album is finally done and about to come out. And Andrew's the one to help put it out - swee
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
A bit late with this post, but I agree with you so much. Got into them during their Superstar Carwash/Boy Named Goo era, right as I was in college and getting more into "modern rock", and fell in love with their sound. One of the first "90s bands" I liked (as an 80s rock holdout lol). Yeah, they definitely had a Replacements vibe about them. Especially Johnny's vocals.
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Hey, that is pretty catchy :-) Agreed about having high hopes for the new album. Though a bit dampened by the fact that I guess he went back to his old record label. I thought the Burning Bridges album was supposed to signal the end of that era and onto a fresh start, but oh well. I'd love another album in the musical and lyrical style of These Days. That was the freshest thing they've
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Thanks for the reply, Don! "Not always necessarily for the same reasons"...hmmm. I think I know what you're getting at, though for me, its impossible to listen to songs like "Into the Wild" and "Gonna Need Some Love Tonight" and NOT feel that "pick-me-up"...feeling inspired and feel like living life to the fullest. Hey, even Rick "The Man" Spri
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Posted about Vega a few weeks ago here, saying I just started checking out their stuff and wanted song recs. So I felt it was only right I come back and update y'all. Really like this band now. Great stuff. The singer was an acquired taste, but most of their songs really grew on me. Especially the songs "Every Little Monster", "Into the Wild", and "Gonna Need Som
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
I feel the same as you about acoustic bonus tracks. Never been too "chuffed" (as the UK like to say) about them. But I agree - The Defiants album is great. A real grower. Especially enjoy the 2nd half as I feel its the perfect mix of old & "new" (80s & 90s) styles of rock/pop-rock.
Forum: Noticeboard
2 months ago
Silent Laughter
Can't wait for this one. Really liked all the pre-release singles and EPK samples I've heard. More so, on average, than I did for the Defiants pre-release songs. If we're comparing - and why wouldn't we be (though I ended up really liking the Defiants album - definitely a grower)? :-) The Poley stuff sounds poppy as hell, but in the best possible way (guitars, giant hooks and choruses). Wo
Forum: Noticeboard
3 months ago
Silent Laughter
I just learned about Rick Springfield's new album (yes, I live under a rock - hard to keep up with stuff these days...apparently I've turned into an old man, haha) and I've been checking that out. Sounds kinda country to these ears (good stuff, though). And that album's on Frontiers. So forget everything I ever said about all Frontiers albums sounding the same - I stand corrected :-)
Forum: Noticeboard
3 months ago
Silent Laughter
Thanks for the Spotify link. Yeah, I would have thought they'd be on there since other Frontiers artists seem to be. Yet its funny how they didn't turn up when I searched for them. But you seem to have found them, so all's well that ends well, I guess. Just frustrating I couldn't find them on my own...shit like that drives me crazy. Makes me feel like I'm losing my mind...goddamn technol
Forum: Noticeboard
3 months ago
Silent Laughter
Thanks for the suggestions and link, steel jockey and karl s. Found lots of Vega songs. Sweet. Needed something to keep me busy today (been sitting around and killing time, waiting for the maintenance dude to come over and fix my apartment) :-)
Forum: Noticeboard
3 months ago
Silent Laughter
Ok, just did a Youtube search for "Vega Music" (see below) and I don't think any music by "THE" Vega came up on the first page of results. See my point? So yeah, some specific song title suggestions would greatly help :-) https://www.youtube.com/results?search_query=vega+music
Forum: Noticeboard
3 months ago
Silent Laughter
Thanks for the suggestion. Was wondering when someone would reply, as I thought it a simple enough question. The Devil, eh? haha. The thing about Youtube though is, like I mentioned, there are multiple bands/projects out there called Vega, so how to know which is THE Vega I want to check out? So yeah, that's why I was hoping for something a little more artist specific to check out. Any s
Forum: Noticeboard
Pages: 12345...LastNext
Current Page: 1 of 9

Powered by Phorum.

Disclaimer: melodicrock.com takes no responsibility for the contents of messages posted on this open forum, or for the sanity of those posting.